U saobraćajnoj nezgodi koja se dogodila jutros na Bulevaru oslobođenja kod Merkatora, kada je autobus GSP-a udario u stajalište, nije bilo povređenih, saznaje 021.
U članu 7 zakona o bezbednosti saobraćaja u tački 67 se kaže: учесник у саобраћају је лице које на било који начин учествује у саобраћају. To znači da su lica u zaustavljenim vozilima koja se nalaze na kolovozu takođe učesnici u saobraćaju i da svojim činjenjem ili nečinjenjem mogu prouzrokovati saobraćajnu nezgodu. Postoje brojni primeri gde su okrivljeni vozači koji su nepropisno zaustavili ili parkirali svoja vozila i time prouzrokovali saobraćajne nezgode.
Bočni otklon zadnjeg dela vozila zavisi od tehničkih rešenja konstruktora i proizvođača primenjenih u proizvodnji vozila. U direktnoj vezi je sa udaljenošću zadnje osovine od zadnjeg dela vozila kao i izbora rešenja spoja ( zgloba ) prednjeg i zadnjeg dela vozila. Koliko je meni poznato pojedina vozila imaju otklon 1 metar što je vidno obeleženo na njima, tj. na zadnjem delu vozila krupnom žutom strelicom i natpisom.
Što se tiče postavljene nadstrešnice trebalo bi zaviriti u tehničke detalje projekta i tehničkog prijema nakon postavljanja.
Bez namere da sudim o nečemu bez svih relevantnih činjenica, bitna je razlika dali su na propisanih 1 metar postavljeni stubovi ili je u pitanju najisturenija tačka objekta što je u ovom slučaju nosač krova. Tih 20-ak santimetara razlike čini se presudno u ovom slučaju.
Što se odgovornosti vozača tiče ona će biti utvrđena na sudu. Možda bi istom bilo pametnije da ugasi vozilo na stajalištu i pozove policiju jer mu je onemogućeno uključenje u saobraćaj po zakonu o bezbednosti ( da podsetim da je takođe ispred i iza stajališta u dužini od 15 metara zabranjeno zaustavljanje i parkiranje ), ili da sačeka da se postojeća situacija sa nagomilanim vozilima raščisti sama od sebe. Cenim da bi u oba slučaja čekao više od 30 minuta, što nas ponovo vraća na početak priče to jest na uzroke a ne na posledice. U tom slučaju cela problematika bi se svalila na leđa putnika tj. građana jer bi od nekoliko hiljada polazaka dnevno u gradskom prevozu bilo obavljeno nekih 50%. Kako bi to izgledalo možemo samo da zamislimo. U tom slučaju ni javni prevoznik nebi snosio posledice zbog neobavljenih polazaka jer su problemi uzrokovani od trećih lica a postupci osoblja su u skladu sa zakonom.
autobusko stajaliste, odnosno stubovi koji nose krov udaljeni su od ivicnjaka blizu 1 metar, visina ivicnjaka na tom delu je 25 cm, zanosenje zadnjeg dela autobusa pri maksimalnom odklonu je o,5 m...... e ko ovde kog zajebava.... matematika je ocigledna. Nisu krivi ljudi koji su parkirali se tu za nezgodu nego je kriv vozac autobusa a gospoja PR GRAS-a zeleci da umanji privatne tuzbe gradjana koje ce uslediti prebacuje krivicu na vozila koja STOJE u odnosu na bus koji krece sa mesta..... e trt malo.
Naravno ovi sto cekaju mufte parking u Merkatoru krivi su po drugoj osnovi ali za ovo je kriv iskljucivo vozac autobusa.
Ja stalno vidjam u garazi Merkatora srebrne ford fokuse sa nalepticama NIS-a dok kruzim pet krugova sa namerom da im ostavim nekoliko hiljada u marketu. To je stvarno sramota za Merkator!!! Ako im gazda ruja ne dozvoljava parkiranje u njihovu podzemnu garazu onda neka od svoje plate od 700e plate parking ili dodju peske ili javnim prevozom.
***Ako neko od zaposlenih cita ovo,neka prenese poslovodji i da se vec jednom resi taj problem parkinga koji se naprasno isprazni posle 16h
Криви су и таксисти али, у то време (нешто пре 8 сати) сваки дан "маса" возила је непрописно паркирана на аутобуском стајалишту, тротоару и пешачком прелазу, чекајући да МЕРКАТОР отвори паркинг простор.
Na jednoj od pomenutih lokacija, kod SNP-a postoji kamera za video nadzor, da je u funkciji verovatno nebi bilo parkiranih taksista i turističkih autobusa. Ostaje pitanje dali se radi o pravnom problemu, selektivnoj volji policijskih službenika ili manjkavosti sistema ''bezbedan grad''
Samo malo dalje,preko puta SNP-a kod hotela ( da mu ne pominjem ime )ne postoji parking za turističke autobuse, dešava se da isti parkiraju na trotoaru koji nije predviđen za tolika opterećenja pa štetu za popravke naravno snose građani preko budžeta a zarada ide vlasniku hotela. Nameće se i pitanje odgovornosti i stručnosti ostalih gradskih službi poput ZIG-a, Urbisa, JP Urbanizam kako je jedan tako manjkav projekat odobren i sproveden u delo. Da napomenem, radi se o centru grada.
Navešću primer jednog prijatelja koji je u inostranstvu stao na stajalište samo na ''sekund'' da kupi cigarete i to ga je koštalo 70 evra. Dobio je presudu sa fotografijom i uplatnicom. Tamo nema moćnih kumova,rođaka i prijatelja u policiji i pravosuđu. Prekršaji ne zastarevaju zbog neefikasnog sudstva ili pravničkih marifetluka, nema bespotrebnog pozivanja na ročišta i odlaganja istih ...
Godima nerešeno pitanje broja taksista, kao i taksi stajališta se naravno prelama preko leđa svih građana.
Kada malo zagrebemo ispod površine ovog novinskog članka i svih komentara jasno je da su sistem i institucije istog, neefikasni i neusklađeni. Dodajmo na to i mentalitet ovdašnji i nedostatak kolektivne svesti.
Nažalost, na kraju će isti taj sistem, svaliti na leđa vozača autobusa kaznene odredbe. Na tog običnog malog čoveka na svom radnom mestu i građanina sa malim ''g'' van radnog vremena, koji od 4 ujutro prevozeći ljude, krivuda provlačeći se između sistemskih grešaka drugih i bahatosti sugrađana. Sva je sreća da je stradala samo nadstrešnica.
Za korisnika pod imenom '' užas '' - nije dovoljno pročitati zakon već i razumeti pročitano. Ko to nije sposoban ne ispunjava osnovne psiho-fizičke uslove za obavljanje te delatnosti.
Kad smo već kod zakona u članu 62 jasno stoji:Возач не сме да заустави, односно паркира возило на месту на коме би оно угрожавало
безбедност других учесника у саобраћају или представљало сметњу за нормално одвијање
саобраћаја или кретање пешака.
Mi koji '' pojma nemamo '' smo pročitali zakon a naročito član 66 tačku 22 na koju se verovatno aludira a u kojoj piše: Изузетно, возач возила којим се обавља ауто такси превоз путника може зауставити возило
на местима из става 1. тач. 6), 9), 10), 11) 12), 13) и 18) овог члана, као у саобраћајној траци за
возила јавног превоза којом се не крећу трамваји, и то само за време потребно за улазак,
односно излазак путника.
Jasno kao dan, ali pojedini taksisti u kojima čuče pravni geniji ( iako to nisu verifikovali diplomom fakulteta ) daju sebi za pravo da u zakon sami dodaju odredbe, koje ne postoje u istom, ili da ga tumače na način koji samo njima odgovara.
I za kraj, da ne dužim previše, u zakonu ne postoji izraz ''stoji'' već izrazi ''zaustavljanje'' i '' parkiranje'' a koga zanima neka potraži članove 71 i 72 zakona o bezbednosti saobraćaja.
Zbog jednog taksiste i njene "musterije", mogao sam udariti devojku na prelazu!
Naime, krecem se ulicom Brace Ribnikara iz pravca Bulevara Oslobodjenja, propisnom brzinom od oko 40 km/h, ja u levoj, taksista u desnoj traci, pred nailazak na raskrsnicu, vidim da devojka stoji na prelazu, prica na mobilni, i ne pomera se. Taksista valjda mislio da je devojka zvala njega, i zaustavlja se, pali 4 migavca.
Medjutim, devojka nije zvala njega, ja nastavljam da se krecem svojom trakom, jer je devojka mnogo pre nailaska stajala, i mogla je da predje, taksista joj je blokirao vidik, jer je pozelela bas u tom trenutku da predje, i ja kada sam je video, kako izlece ispred taksija pricajuci i dalje telefonom, sagnuo sam glavu, misleci da sam je vec pokupio, ali na svu srecu, stala je na vreme, inace bih ja odgovarao za ubistvo!
I kome posle da se pravdam za ubistvo zbog toga sto se taksisti nepropisno zaustavljaju, i sto ljudi pricaju na prelazu telefonom i ne paze?
Nikom.
u normalnim gradovima postoje odredjena mesta gde taxi moze da se zaustavi. ako se zaustavi izvan tog prostora bice kaznjen i tacka. Musterije se tome prilagodjavaju i kraj, sve normalno funkcionise...nemozes stati i uci u taxi gde ti se cefne, jer time ugrozavas druge ucesnike u saobracaju...ali suvise je primitivizma i gluposti na mestima na kojima se takve odluke donose-regilisu zakonom i sprovode...
Parkiranje, osim za stanare, treba žestoko naplaćivati u centru, a ostalo FREE. Besplatno.
Ali ne, tu su politički mešetari pozapošljavali svoje uz nasleđene njihove i sada diluju preko naših leđa.
Eto zato zaposleni hrle u Merkator i lupaju se autobusi i ljudi se mrze, kucaju poruke.
Kao jata lešinara nad nama građanima čuče javna komunalna preduzeća, da se omaste o đubre, umrle, parkinge, vodu, struju... a puteve ne čiste, a ne rade ništa pod milim suncem, samo nas deru, kao orlušine.... dok ih ne rasteramo!
Od kako se promenila vlast u gradu taksisti su postali jos bahatiji, izgleda imaju nekog svog glavonju u gradu koji ih stiti. Saobracajna policija lose radi svoj posao!!!!!!!
"Koliko puta sam išao iza taksiste i on odjednom stane i sad ti se snađi."
Tacno tako, jednostavno samo stanu a ima i onih koji na bulevaru kada naglo staju da musterija udje ili izadje sa pola vozila ostanu u srednjoj traci a drugom polovinom u desnoj pa naprave zastoj. Isto tako ima i onih koji dolaze na poziv musterije i sada je duz bulevara traze. Nece da voze desnom trakom jer ako ne ubodu musteriju iz prve onda tesko mogu da se prestroje u srednju traku i da nastave dalje. Zato zauszmu obe trake i bukvalno mile brzinom hoda. Ako musteriju ne skontaju da lakse mogu da se vrate u srednju ili ako musteriju prime u vozilo to rade tako sto stoje u obe trake i onda se lakse ukljuce u saobracaj a to sto iza njih ljudi stoje u srednjoj traci i ne mogu od njih da voze zabole ih uvo. Retki su oni taksisti koji pre nego sto stanu uspore vozilo, ukljuce sva cetiri zmigavca pre nego sto stanu i time ti daju do znanja svoju nameru. Neki jos i podignu ruku da ti i pored ta upaljena cetiri zmigavca jos jasnije pokazu sta smeraju a i kako bi ti se zahvalili sto imas razumevanja prema njima i sto nisi legao na sirenu i poslao ih u maminu mamu. Kada taksista ispred tebe tako elegantno stane bez naglih kocenja i bahatog ponasanja ne mozes na njega ni da se naljutis.
"Gospoda iz Naftagasa se namontira pre 8 na ulaz, zakrce pola bulevara, a posle pola garaze njihovi automobili. Nije garaza Merkatora javni parking."
Zato na zapadu u svim garazama trznih centara stoji tabla maksimalno parkiranje jedan sat, dva sata, ili koliko vec a to odredjuje trzni centar koji je i vlasnik garaze. Svaki trzni centar ima coveka ili dva koji obilaze garazu i beleze registarske tablice uredjajima kakve imaju i ovi iz Parking servisa. Kada neko prekoraci vreme jednostavno mu zalepe kaznu a zakonski su to lepo uspeli da izdefinisu da je ta kazna merodavna i da nije protivustavna pogovo sto se ovde radi o narusavanju privatnog poseda. Posle su se ljudi iz ex Jugoslavije dosetili da kazne mogu da ospore tako sto kazu da su tu stajali svega pola sata pa onda nekud kolima otisli i ponovo se vratili nazad i eto slucajno uboli isto parking mesto a taj odlazak sluzbenik garaze nije registrovao. Onda su se i oni u tim garazama dosetili pa prilikom prvog ukucavanja registarskog broja fotografisu sva cetiri tocka na kolima kako bi se video polozaj ventila za pumpanje gume. Po ispisivanju kazne posle sat ili dva vremena ponovo fotografisu tockove. Posle niko ne moze da se pozove na to da je u medjuvremenu otisao pa se vratio nazad jer da bi ventili ponovo dosli u identican polozaj je skoro pa ravan nuli. Ima i tamo situacija da zaposleni neke firme u okruzenju svoja vozila parkiraju u garazama trznih centara, ali to kosta. Mora da se kupi godisnja kartica od nekoliko stotina evra, Parking mesto se posebno obelezi tablom sa registarskim brojem vozila koje tu sme da parkira, kartica se zalepi sa unutrasnje strane vetrobrana i onda kola mogu da ti stoje koliko je i radno vreme trznog centra.
Takodje i u Novosadskog sajma je ujutro haos oko skole,ljudi da mogu parkirali bi kola u skolu.Tunel kod Spensa i ulica Sutjeska od Maxima Gorkog kod suda takodje lici na haos u jutarnjim casovima,o vozni zutom trakom da nepricamo pola vozaca nemaju pojima ni cemu sluzi...da sam pandur dnevno bi na ovim tackama imao barem milionce dinara u kaznama.Nevalja generalizovati jer i medju ovima iz GSP-a ima bahatih bolida koliko ti volja isto kao i medju taksistima.
Tacno je da ima musterija koje traze da im se dodje ili stane na nezamisliva mesta, ali konkretno kod pozorista sam nebrojeno puta video kako taksi doveze i tu ostavi musteriju i onda samo produzi par metara dalje ka autobuskom stajalistu i tu se parkira. Neki put kada ima vise taksi vozila taksisti izadju iz svojih vozila i okupe se oko jednog vozila, pricaju, zezaju se. Jednostavno tu stoje i nadaju se da ce tu uhvatiti neku voznju, ne stoje tu po pozivu nego jednostavno stoje i cekaju gradjane kojima se negde zuri i nemaju vremena da sacekaju autobus. U 80% slucajeva sam primetio da kod pozorista stoje i autobuske stanice blokiraju kockice tj. divlji taksisti dok oni koji pripadaju nekim udruzenjima retko kada tu stoje sem ako nekog ne ostavljaju ili su dosli po pozivu.
su bahati i staju gde im padne napamet. A ja bih toj strankCi kada je vozim i ona kaže stani TU, zaustavio taximetar a stao tamo gde se može stati. Koliko puta sam išao iza taksiste i on odjednom stane i sad ti se snađi. Isto kad se poređaju tamo u Puškinovoj i Alekse Šantića, dođe mi da ih gazim tenkom
Mislim da bi trebalo uvesti novu dopunsku tablu ispod saobraćajnog znaka ''Zabranjeno zaustavljanje i parkiranje'' na kojoj bi pisalo ''Taxi vozilima na autobuskim stajalištima''... pošto oni kao da obožavaju da stanu obavezno na autobuskom stajalištu. Uvažavam posao taksista kao izuzetno naporan i težak posao ali isto tako moram otvoreno da im poručim da među njima na žalost ima ne mali broj bahatih nevaspitanih i nekulturnih pripadnika koji im ozbiljno kvare ugled.
niko ne pominje zaposlene u nisu sto stoje u cara lazara i cekaju da se otvori merkator da mogu da parkiraju besplatno jer im svoja firma nije obezbedila parking, u narodnog fronta 44 ne moze se proci od roditelja koji dovoze i odvoze decu svi pljuju taxiste koji moraju da stanu gde musterija trazi jer posle ispadnu neljubazni i svakakvi
Problem nije u taksistima vec u parkingu Merkatora koji se otvara u 08:00, a gomila automobila se naređa na ulazu u garažu, često stanu i u dva reda pa vozačima autobusa nije lako da krenu sa stajališta.
Inače scena je bila prilično strašna jer su se u trenutku udara zadnjeg dela autobusa u nadstrešnicu ispod nje nalazile dve žene. Pošto mi se sve ovo odvijalo pred očima (pešačio na posao pored Merkatora) počemo sam da se dernjam - BEŽI, BEEEEEŽIIIII
i jedna od žena je pobegla, ali je jedna ostala ispod nadstršnice koja joj je bukvalno pala na glavu. Hvala Bogu pa nije bila povređena, mada smo (nas nekoliko koji smo podigli nadstršnicu da bi je izvukli) bili prilično prestravljeni.
Isto tako taksisti znaju da se parkiraju duz autobuskih stajalista kod pozorista tako da autobusi oraju da stanu u srednjoj traci da bi putnici izasli i usli u vozilo. Posto u tom slucaju autobusi stoje u desnoj traci oni bukvalno blokiraju sva vozila koja iz Jevrejske skrecu u Uspensku ulicu ka Jovana Subotica. Kada se ovima iz Uspenske upali zeleno svetlo na semaforu ka Bulevaru Mihajla Pupina u raskrsnici jos uvek stoje blokirana vozila koja su skretala iz Jevrejske u Uspensku. Tada nastaje haos u raskrnici koja ne moze da se rascisti jer u tom trenutku pesaci dobijaju zeleno svetlo izmedju pesackog ostrva i pozorista pa onda iako su autobusi vec uveliko otisli i odblokirali srednju traku pesaci koji prelaze ulicu blokiraju sva ta vozila koja su ostala u raskrsnici. Nastaje haos, cuju se trube, psovke, nervoza. Za svo to vreme taksisti koji su glavni i jedini uzrok tom haosu mirno sede u svojim parkiranim vozilima, posmatraju taj haos ili jednostavno nezainteresovani sta se oko njih desava citaju novine i cekaju da im neko udje u vozilo. A autobuska stajalista veoma cesto blokiraju i sami gradjani jer u sklopu skoro svakog stajalista postoje trafike pa gomila ljudi tu skane kolima na "sekund" da kupe cigarete. Jos kada njih nekoliko stane da bi na "sekund" kupili cigarete onda i na samom Bulevaru Oslobodjenja nastane krkljanac jer i u ovom slucaju autobusi moraju da stanu u srednju traku kako bi primili putnike. Policija naravno nikada ne reaguje.
Zaustavljanje na autobuskom stajalistu,zaustavljanje u
desnoj traci,koja nije zaustavna traka,zaustavljanje tksista van taksi stajalista i sve ostale slicne prekrsaje bi trebalo kaznjavati, jel ti na izgled sitni prekrsaji dosta smetaju normalnom odvijanju saobracaja. Taksisti koji stoje kod pozorista na divljem stajalistu za taksiste takodje treba kaznjavati, posto je to traka za autobuse i oni ne mogu da prodju tom trakom vec moraju da se prestrojavaju u drugu da bi ih zaobisli, sto u znacajnoj meri smanjuje sam protok saobracaja koji je i ovako mali.
Jo[ jedno divljaštvo taxista. Njima nije jasno da oni mogu da se zaustavljaju samo tamo gde nema parkinga ili gde ne ometaju saobraćaj. Svedoci smo bahatosti da stoje na kolovozu ispred praznog parkinga, ili na sred kolovoza a svi ih obilaze.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
"Sedmica" udarila u stanicu
Novi Sad
•28.12.2012.
•08:43 > 16:09
Komentari 36
Djiki Marrone
Djiki Marrone
Što se tiče postavljene nadstrešnice trebalo bi zaviriti u tehničke detalje projekta i tehničkog prijema nakon postavljanja.
Bez namere da sudim o nečemu bez svih relevantnih činjenica, bitna je razlika dali su na propisanih 1 metar postavljeni stubovi ili je u pitanju najisturenija tačka objekta što je u ovom slučaju nosač krova. Tih 20-ak santimetara razlike čini se presudno u ovom slučaju.
Što se odgovornosti vozača tiče ona će biti utvrđena na sudu. Možda bi istom bilo pametnije da ugasi vozilo na stajalištu i pozove policiju jer mu je onemogućeno uključenje u saobraćaj po zakonu o bezbednosti ( da podsetim da je takođe ispred i iza stajališta u dužini od 15 metara zabranjeno zaustavljanje i parkiranje ), ili da sačeka da se postojeća situacija sa nagomilanim vozilima raščisti sama od sebe. Cenim da bi u oba slučaja čekao više od 30 minuta, što nas ponovo vraća na početak priče to jest na uzroke a ne na posledice. U tom slučaju cela problematika bi se svalila na leđa putnika tj. građana jer bi od nekoliko hiljada polazaka dnevno u gradskom prevozu bilo obavljeno nekih 50%. Kako bi to izgledalo možemo samo da zamislimo. U tom slučaju ni javni prevoznik nebi snosio posledice zbog neobavljenih polazaka jer su problemi uzrokovani od trećih lica a postupci osoblja su u skladu sa zakonom.
Naravno ovi sto cekaju mufte parking u Merkatoru krivi su po drugoj osnovi ali za ovo je kriv iskljucivo vozac autobusa.
ZIZ
***Ako neko od zaposlenih cita ovo,neka prenese poslovodji i da se vec jednom resi taj problem parkinga koji se naprasno isprazni posle 16h
душан
Djiki Marrone
Samo malo dalje,preko puta SNP-a kod hotela ( da mu ne pominjem ime )ne postoji parking za turističke autobuse, dešava se da isti parkiraju na trotoaru koji nije predviđen za tolika opterećenja pa štetu za popravke naravno snose građani preko budžeta a zarada ide vlasniku hotela. Nameće se i pitanje odgovornosti i stručnosti ostalih gradskih službi poput ZIG-a, Urbisa, JP Urbanizam kako je jedan tako manjkav projekat odobren i sproveden u delo. Da napomenem, radi se o centru grada.
Navešću primer jednog prijatelja koji je u inostranstvu stao na stajalište samo na ''sekund'' da kupi cigarete i to ga je koštalo 70 evra. Dobio je presudu sa fotografijom i uplatnicom. Tamo nema moćnih kumova,rođaka i prijatelja u policiji i pravosuđu. Prekršaji ne zastarevaju zbog neefikasnog sudstva ili pravničkih marifetluka, nema bespotrebnog pozivanja na ročišta i odlaganja istih ...
Godima nerešeno pitanje broja taksista, kao i taksi stajališta se naravno prelama preko leđa svih građana.
Kada malo zagrebemo ispod površine ovog novinskog članka i svih komentara jasno je da su sistem i institucije istog, neefikasni i neusklađeni. Dodajmo na to i mentalitet ovdašnji i nedostatak kolektivne svesti.
Nažalost, na kraju će isti taj sistem, svaliti na leđa vozača autobusa kaznene odredbe. Na tog običnog malog čoveka na svom radnom mestu i građanina sa malim ''g'' van radnog vremena, koji od 4 ujutro prevozeći ljude, krivuda provlačeći se između sistemskih grešaka drugih i bahatosti sugrađana. Sva je sreća da je stradala samo nadstrešnica.
NEGO NA SVIM stajalistima GSP ista scena
i nisu samo taxi vozaci ti koji staju na BUS stajalista
nego i ostali vozaci...
i uvek isti prica
BUS stane van stanice, ne moze prici zbog razno/raznih vozila kojima nie tu mesto
a putnici trce do autobusa,kako bi usli u njega
naravno nadlezni ne vode racuna...
Djiki Marrone
Kad smo već kod zakona u članu 62 jasno stoji:Возач не сме да заустави, односно паркира возило на месту на коме би оно угрожавало
безбедност других учесника у саобраћају или представљало сметњу за нормално одвијање
саобраћаја или кретање пешака.
Mi koji '' pojma nemamo '' smo pročitali zakon a naročito član 66 tačku 22 na koju se verovatno aludira a u kojoj piše: Изузетно, возач возила којим се обавља ауто такси превоз путника може зауставити возило
на местима из става 1. тач. 6), 9), 10), 11) 12), 13) и 18) овог члана, као у саобраћајној траци за
возила јавног превоза којом се не крећу трамваји, и то само за време потребно за улазак,
односно излазак путника.
Jasno kao dan, ali pojedini taksisti u kojima čuče pravni geniji ( iako to nisu verifikovali diplomom fakulteta ) daju sebi za pravo da u zakon sami dodaju odredbe, koje ne postoje u istom, ili da ga tumače na način koji samo njima odgovara.
I za kraj, da ne dužim previše, u zakonu ne postoji izraz ''stoji'' već izrazi ''zaustavljanje'' i '' parkiranje'' a koga zanima neka potraži članove 71 i 72 zakona o bezbednosti saobraćaja.
vox
Naime, krecem se ulicom Brace Ribnikara iz pravca Bulevara Oslobodjenja, propisnom brzinom od oko 40 km/h, ja u levoj, taksista u desnoj traci, pred nailazak na raskrsnicu, vidim da devojka stoji na prelazu, prica na mobilni, i ne pomera se. Taksista valjda mislio da je devojka zvala njega, i zaustavlja se, pali 4 migavca.
Medjutim, devojka nije zvala njega, ja nastavljam da se krecem svojom trakom, jer je devojka mnogo pre nailaska stajala, i mogla je da predje, taksista joj je blokirao vidik, jer je pozelela bas u tom trenutku da predje, i ja kada sam je video, kako izlece ispred taksija pricajuci i dalje telefonom, sagnuo sam glavu, misleci da sam je vec pokupio, ali na svu srecu, stala je na vreme, inace bih ja odgovarao za ubistvo!
I kome posle da se pravdam za ubistvo zbog toga sto se taksisti nepropisno zaustavljaju, i sto ljudi pricaju na prelazu telefonom i ne paze?
Nikom.
sweetheart
Dr Petrović
Ali ne, tu su politički mešetari pozapošljavali svoje uz nasleđene njihove i sada diluju preko naših leđa.
Eto zato zaposleni hrle u Merkator i lupaju se autobusi i ljudi se mrze, kucaju poruke.
Kao jata lešinara nad nama građanima čuče javna komunalna preduzeća, da se omaste o đubre, umrle, parkinge, vodu, struju... a puteve ne čiste, a ne rade ništa pod milim suncem, samo nas deru, kao orlušine.... dok ih ne rasteramo!
mile kozarev
@ TT
Tacno tako, jednostavno samo stanu a ima i onih koji na bulevaru kada naglo staju da musterija udje ili izadje sa pola vozila ostanu u srednjoj traci a drugom polovinom u desnoj pa naprave zastoj. Isto tako ima i onih koji dolaze na poziv musterije i sada je duz bulevara traze. Nece da voze desnom trakom jer ako ne ubodu musteriju iz prve onda tesko mogu da se prestroje u srednju traku i da nastave dalje. Zato zauszmu obe trake i bukvalno mile brzinom hoda. Ako musteriju ne skontaju da lakse mogu da se vrate u srednju ili ako musteriju prime u vozilo to rade tako sto stoje u obe trake i onda se lakse ukljuce u saobracaj a to sto iza njih ljudi stoje u srednjoj traci i ne mogu od njih da voze zabole ih uvo. Retki su oni taksisti koji pre nego sto stanu uspore vozilo, ukljuce sva cetiri zmigavca pre nego sto stanu i time ti daju do znanja svoju nameru. Neki jos i podignu ruku da ti i pored ta upaljena cetiri zmigavca jos jasnije pokazu sta smeraju a i kako bi ti se zahvalili sto imas razumevanja prema njima i sto nisi legao na sirenu i poslao ih u maminu mamu. Kada taksista ispred tebe tako elegantno stane bez naglih kocenja i bahatog ponasanja ne mozes na njega ni da se naljutis.
@ Nikola
Zato na zapadu u svim garazama trznih centara stoji tabla maksimalno parkiranje jedan sat, dva sata, ili koliko vec a to odredjuje trzni centar koji je i vlasnik garaze. Svaki trzni centar ima coveka ili dva koji obilaze garazu i beleze registarske tablice uredjajima kakve imaju i ovi iz Parking servisa. Kada neko prekoraci vreme jednostavno mu zalepe kaznu a zakonski su to lepo uspeli da izdefinisu da je ta kazna merodavna i da nije protivustavna pogovo sto se ovde radi o narusavanju privatnog poseda. Posle su se ljudi iz ex Jugoslavije dosetili da kazne mogu da ospore tako sto kazu da su tu stajali svega pola sata pa onda nekud kolima otisli i ponovo se vratili nazad i eto slucajno uboli isto parking mesto a taj odlazak sluzbenik garaze nije registrovao. Onda su se i oni u tim garazama dosetili pa prilikom prvog ukucavanja registarskog broja fotografisu sva cetiri tocka na kolima kako bi se video polozaj ventila za pumpanje gume. Po ispisivanju kazne posle sat ili dva vremena ponovo fotografisu tockove. Posle niko ne moze da se pozove na to da je u medjuvremenu otisao pa se vratio nazad jer da bi ventili ponovo dosli u identican polozaj je skoro pa ravan nuli. Ima i tamo situacija da zaposleni neke firme u okruzenju svoja vozila parkiraju u garazama trznih centara, ali to kosta. Mora da se kupi godisnja kartica od nekoliko stotina evra, Parking mesto se posebno obelezi tablom sa registarskim brojem vozila koje tu sme da parkira, kartica se zalepi sa unutrasnje strane vetrobrana i onda kola mogu da ti stoje koliko je i radno vreme trznog centra.
driver
@ Pera
nn
TT
Sunčica
Novosadjanin
Uzas
Sinan
-
ali bio sam svedok kada jedna hedonisticka dama nije htela uci u taxi koji je stao 2m od nje nego je covek morao stati tacno ispred nje.
losi smo mi ljudi u celosti...izuzetno losi
Nikola
Ја сам
novosadjan
Svedok dogadjaja
Inače scena je bila prilično strašna jer su se u trenutku udara zadnjeg dela autobusa u nadstrešnicu ispod nje nalazile dve žene. Pošto mi se sve ovo odvijalo pred očima (pešačio na posao pored Merkatora) počemo sam da se dernjam - BEŽI, BEEEEEŽIIIII
i jedna od žena je pobegla, ali je jedna ostala ispod nadstršnice koja joj je bukvalno pala na glavu. Hvala Bogu pa nije bila povređena, mada smo (nas nekoliko koji smo podigli nadstršnicu da bi je izvukli) bili prilično prestravljeni.
pera
desnoj traci,koja nije zaustavna traka,zaustavljanje tksista van taksi stajalista i sve ostale slicne prekrsaje bi trebalo kaznjavati, jel ti na izgled sitni prekrsaji dosta smetaju normalnom odvijanju saobracaja. Taksisti koji stoje kod pozorista na divljem stajalistu za taksiste takodje treba kaznjavati, posto je to traka za autobuse i oni ne mogu da prodju tom trakom vec moraju da se prestrojavaju u drugu da bi ih zaobisli, sto u znacajnoj meri smanjuje sam protok saobracaja koji je i ovako mali.
paz
Soli
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H